DEVAM: 106. Hayız
Halindeki Hanımına Cima Dışında Kişinin Yapabileceği Şeyler
حَدَّثَنَا
مُسَدَّدٌ
حَدَّثَنَا
يَحْيَى عَنْ
جَابِرِ بْنِ
صُبْحٍ
سَمِعْتُ
خِلَاسًا
الْهَجَرِيَّ
قَالَ
سَمِعْتُ
عَائِشَةَ
تَقُولُ
كُنْتُ أَنَا
وَرَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
نَبِيتُ فِي
الشِّعَارِ
الْوَاحِدِ
وَأَنَا حَائِضٌ
طَامِثٌ
فَإِنْ
أَصَابَهُ
مِنِّي شَيْءٌ
غَسَلَ
مَكَانَهُ
وَلَمْ
يَعْدُهُ ثُمَّ
صَلَّى فِيهِ
وَإِنْ
أَصَابَ
تَعْنِي ثَوْبَهُ
مِنْهُ
شَيْءٌ
غَسَلَ
مَكَانَهُ
وَلَمْ
يَعْدُهُ ثُمَّ
صَلَّى فِيهِ
Aişe (r.anha) şöyle
demiştir: "Biz geceleyin Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile
beraber, ben hayızlıyken hem de hayzın ilk günlerinde, aynı örtünün altında
yatardık. Eğer Rasulullah (s.a.v.)'e (bedenine) benden bir şey (kan) bulaşırsa,
kenarına taşırmadan sadece bulaştığı yeri yıkar, sonra da namaz kılardı. Yok
eğer ona -elbisesini kastediyor- kandan bir şey bulaşırsa, kenarına taşmadan
sadece bulaştığı yeri yıkar sonra da o elbise ile namaz kılardı."
Diğer tahric: Ebu
Davud, nikah; Nesai, tahare; hayz
AÇIKLAMA: (....) İç çamaşırı veya bütün vücudu örten
elbisedir. (.....) Tercemeye "örtü" diye geçirilmiştir. (.....)
kelimesi hayızlı manasındadır. Te'kid için getirilmiştir.İbn Reslan"et-tamsu","hayzın
ilk günleridir" demektedir. Terceme bu manaya göre yapılmıştır.
Bu
hadis, bundan önceki izar sarmanın lüzumuna delalet eden hadislere zıt
değildir. Çünkü Hz. Aişe'nin üzerinde izar olduğu halde Rasulullah'la beraber
bir örtünün altında yatardı.